Tuesday, January 11, 2011

Kentut Vagina

Salam dan Selamat Hari Selasa. Hari ini Zue nak share dengan blOger semua pasal 'KENTUT VAGINA' @ VAGINA Buang Angin. Pagi ini Zue ada terbaca pasal ni kat blOg Ibu Hamil sesambil jOin GA sempat la gOdek-gOdek blOg Ibu Hamil dan mOhOn dishare yea Ibu Hamil.

Dulu masa kat UITM, Zue ada terbaca dalam majalah pasal ni dan sekali lagi Zue terbaca pasal ni. KOrang-kOrang semua pernah mengalaminya kah? Dulu tak amik pOrt sangat tapi sekarang ni semua benda kene amik tahu dan tujuanya adalah untuk 'bila terjadi nanti tak adalah kelam + kabut dibuatnya'.

Dulu masa 1st time baca nak tergelak dan ketawa sOrang2 (yealah time tu rOOmate tengah tidO rasanya, sebab tu gelak sOrang2) hehehehe, dalam kepala camana la Vagina Kentut ek? ummmm..

Mesti kOrang pOn nk tergelak kan tapi realitinya ia berlaku, sO be ALERTT Okeh. Sila baca detailnya kat bawah ni;



Kentut vagina biasanya tanda aktiviti seksual yang tidak berbahaya: Gerakkan menusuk ketika terjadinya persetubuhan boleh memasukkan udara keluar-masuk vagina, sebagaimana pada seks oral.Doggy style adalah posisi hubungan seks yang sering menimbulkan flatus vaginalis. Walaupun mengeluarkan bunyi menyerupai flatus ( kentut/ gas buangan ), namun flatus vaginalis bukan gas buangan. 


Sehingga ia tidak memiliki bau seperti flatus yang keluar dari bontot.. Jika flatus vaginalis disertai bau busuk, itu merupakan keadaan yang sangat serius. Seperti, recto vaginal fistula, adanya hubungan intim suami isteri.. Sehingga selain gas yang keluar lewat vagina, ada kotoran. Keadaan tersebut mungkin disebabkan komplikasi dari proses bersalinan yang sulit dan lama. Tetapi pelbagai pergerakan tubuh, termasuk yoga, juga boleh menimbulkan bunyi yang memalukan ini.

Apabila seks oral menimbulkan kentut vagina, minta pasangan Anda segera menggantinya dengan sebuah teknik yang berbeza. Udara yang masuk ke vagina boleh menyebabkan embolisme udara, sebuah keadaan yang mengancam jiwa. Jika seorang perempuan sedang hamil, nyawa janin yang dikandungnya juga boleh dalam keadaan bahaya.

Umumnya, kentut vagina tidak berbau. Namun, jika yang keluar bau kuat yang tidak enak, itu mungkin tanda peringatan adanya sebuah koyakan antara vagina dan kolon (colovaginal fistula). Koyakkan ini boleh terjadi ketika saat melahirkan atau sebagai akibat penyakit crohn atau penyakit-penyakit gastrointestinal lainnya boleh menimbulkan infeksi, dan juga masalah-masalah serius lainnya.

CARA MENCEGAH
Teknik seperti senam kegel juga disarankan untuk mengatasi flatus vaginalis tersebut. Bagi yang sudah menikah, itu boleh dicegah dengan menghindari posisi doggy style. Boleh juga, menggunakan artificial lubrication (pelumas). Tujuannya, mengurangi gas yang terperangkap akibat gerakan-gerakan seks intercourse-nya.




Nasi Tambah:
mOralnya, jangan lah kita gabra bila Vagina Terkentut, dan bagi para suami janganlah terkejut & tergelak bila perkara ini berlaku kepada para isteri meraka.

6 comments:

Shira Mary Jenn said...[Reply to comment]

hehehe..mcm tu ekkk..
bljr benda baru nieh ;) ;)

soutulmujahid.com said...[Reply to comment]

info yg bagus. tp sy belum kawin lagi. huhu

z.u.n.a.i.d.a said...[Reply to comment]

mary ann @ hehehehehe, thanks sudi drop ur comment!

z.u.n.a.i.d.a said...[Reply to comment]

Soutulmujahid @ hehehehe, xkawin pon xpe nti dh kawin senang kan dah tau! hehehehehe,

~izan~ said...[Reply to comment]

hehehe...mmg senyum2 baca pasal ni hehe...good info!~

z.u.n.a.i.d.a said...[Reply to comment]

izan cute @ hehehehehe, senyuman penuh bermakna tu eee!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...